FANDOM

Shikamaru Nara (Japonca: 奈良シカマル - Nara Shikamaru) Naruto adlı anime ve manga serisinin kurgusal karakterlerinden biridir. "Shika" geyik (鹿),"-maru" da yuvarlak, daire (丸) anlamına gelmektedir ama bu isim Japonya'da hayvan veya eşya ismi yerine geçebilen bir isimdir. Bu isimlerden bazıları "Ino-Shika-Cho" 'dur. Aynı zamanda Hanafuda adlı bir kart oynundaki kazanan elin adıdır.

Nara Shikamaru, Asuma Sarutobi'nın takımının en tembel üyesidir. Fakat ne kadar tembel biri görünsede çok zeki ve akıllı biridir. Sürekli, Asuma'yı Japon Daması'nda yener. Ino Yamanaka ve Chōji Akimichi ile aynı takımdadır. Çünkü onların babası eskiden aynı gruptadır. Shikamaru grubu ile iyi anlaşır ve çoğunlukla birlikte çalışırlar ama Shikamaru'nun güvenini ve arkadaşlığını kazanan Chōji'yle daha da yakındır. Bunun nedeni Shikamaru ve Chōji küçükken, Shikamaru Choji'ye hep yardım edip onun yanında kalmıştır. Shikamaru'nun favori yiyecekleri uskumru ve deniz yosunudur tabi yanında rafadan yumurta ile. Özlü sözleri ise "Hayatı tadında ve sakin yaşayın." ve "Hayat sakindir." 'dir. Aşırı derecede tembel biri olan Shikamaru, işten hep kaçmaktadır. Boş zamanlarında hep kestirir, bulutları izler veya düşünce oyunu olan Shogi ya da Go oynar. Ne zaman bi dövüşe veya savaşa katılması gerekse kaçar veya dalgın rolü yapar. Kaçmak istediği durumlarda ise, özlü sözü olan "Ne kadar zor" veya "Ne kadar yorucu" der (めんどくせぇ, mendokusē, İngiliz televizyonlarında "what a drag"). Tamamen kendinin bu kişiliğinin farkındadır ve hatta kendine dublaj yapar ve kendine "Kaçmada bir numaralı kişi" veya "Bir numaralı korkak" der. Bu kadar tembel olmasına ramen takım arkadaşları tehlikede olunca Shikamaru çok hızlıdır. O Gölge takliti tekniği ile düşmanlarının bütün zamanını alır çünkü sadece strateji yapar. Bu durum onu çok tehlikeye sokar. Arkadaşlar için hayatını tehlikeye bile atabilir. Sık sık zor durumlar için çağırılır. Bu durumlardan dehası sayesinde çok kötü yaralanmadan kurtulabilmiştir. Asuma, Shikamaru hep onu Shogi ve Go'da yenebilirken notları neden hep düşük diye düşünmüştür ve onu bir IQ testi'ne sokmuştur sonuç olarak Shikamaru fazlası ile akılı çıkmıştır. Asuma, Shikamaru'nun IQ'sunun 200'ün üstünde olduğunu ve onun fakir notlarının nedenin ise kurşun kalemi kaldırıp yazmanın kendisine çok yorucu geldiğinden olduğunu öğrenmiştir. Aklını savaş sırasında kullanırken hep parmaklarını birbirine deydirerek bir yuvarlak oluşturur. Chūnin olan ilk çaylak olan Shikamaru ilk görevini de Sasuke'yi kurtarmak olarak Tsunade'den alır ancak bu görevde Sound Four nedeniyle başarılı olamaz ve hafif yaralanarak Konoha'ya döner. Temari ve babasından azar işittikten sonra chūnin olmaya devam etmeye karar verir ve serinin 2. bölümünde de onu chūnin olarak görürüz.

Also on FANDOM

Random Wiki