FANDOM

Kırmızı Kumlardan Sasori (Akasuna No Sasori) ninja dünyasının en büyük kukla ustası ve tasarımcısı olarak bilinir. Kırmızı dalgalı saçlı ve kahverengi gözlüdür.  Gizli Kum Köyü'nün (Sunagakure) kaçak ninjasıdır. Annesi ve babası , savaş sırasında "Konoha'nın Beyaz Sivri Dişi” olarak bilinen, Kakashi Hatake'nin babası Sakumo Hatake tarafından öldürüldükten sonra onu büyük annesi Chiyo yetiştirmiştir. Chiyo, Sasori’ye anne ve babasının acısını unutması için kukla sanatını öğretmiştir. Sasori kukla sanatında inanılmaz derecede ilerleme kaydetmiştir ve bir gün anne ve babasının kuklalarını yapmaya karar verir, böylece ailesinin eksikliğini tamamlayabilecektir. Lakin yaptığı kuklalar kırılır ve Sasori ailesini tahtaları oyarak geri getiremeyeceğini anlar. Bu yüzden insanları katletmeye başlayıp cesetlerinden kukla yapmaya başlar. Böylece daha gerçekçi kuklalar yapabilecektir. Fakat zamanla bu onda bir saplantı haline gelir ve yaptığı eserlere hayran kalır. Artık kuklaları onun için sonsuz güzelliği ifade etmeye başlar ve bu onun sanat anlayışına dönüşür. Bir süre sonra sonsuza dek güzel kalabilmek için kendi bedenini bile kukla yapar. 3.Kazekage'yi de öldürüp bedenini kukla yaparak köyünü terk eder.

Akatsuki’ye katıldıktan sonra ilk ortağı Orochimaru'dur. Sasori 4.Kazekage'nin öldürülmesinde ve Orochimaru'nun Konoha'yı yok etme planında da Orochimaru'ya yardımcı olmuştur. Daha sonra Orochimaru’nun ekipten ayrılması ile yeni ortağı Deidara olmuştur. Sasori savaş sırasında ailesinin gelmesini çok beklediği ve ailesinin asla gelmemesi yüzünden bekletilmekten nefret eden sabırsız biridir ve ortağı Deidara'yla sık sık bu yüzden ve sanat anlayışlarının uyuşmaması yüzünden kavga ederler. Sasori'ye göre sanat sonsuz güzellikken Deidara'ya göre sanat bir patlamadır.

Sasori ve Deidara'ya Bir Kuyruklu Yaratık Shukaku'yu yakalama görevi verilir. Sasori'nin Sunagakure'deki casusları sayesinde köye rahatça girerler. Deidara Gaara'yla dövüşürken Sasori dışarıda bekler ve Gaara'yı götürürlerken karşılarına çıkan Kankuro'yu ölümcül bir şekilde zehirler. Sasori Kankuro'yu çok çabuk yenmiştir çünkü kendini bir kukla ustası olarak betimleyen Kankuro'nun kullandığı tüm kuklaları aslında Sasori yaratmıştır. Fakat Kankuro hayatta kalarak Sasori'nin kimliğini müttefik olarak gelen Kakashi Takımı'na söyler.

Akatsuki Hideout'ta ölü Gaara'nın peşinden gelen Naruto, Kakashi, Sakura ve Chiyo ekibini Deidara ile karşılarlar. Deidara, Naruto'yu da yakalamak için Gaara'nın cesedini alıp Naruto'yu da peşine takarak kaçar, Kakashi de peşinden gider. Böylece Sasori dövüşmek için büyük annesi Chiyo ve Sakura'yla kalır. Sakura'nın panzehir hazırlamasının etkisi ve büyük çabalar sonucu yenilir.

Tekniklerine gelince, Sasori 3.Kazekage'nin metal kumunu, ateş, rüzgar gibi elementleri kullanabilmektedir. Ayrıca Sasori'nin kuklalardan bir ordusu vardır ve bu orduyla zamanında fetihler yapmıştır. En sevdiği kuklası Hiruko'dur ve savunma amaçlı onun içinde saklanır. En büyük kozu 3.Kazekage ile Anne ve Baba kuklalarıdır. Zehir konusunda bir uzmandır ve zehirli kılıçlarla saldırır. Savaşta analiz yeteneği yüksektir. Sırtındaki 4 parşömen aracılığıyla element saldırısı yapabilir, fakat bu parşömenlerden biri henüz görülmemiştir.

Sasori'nin bedeni, ölümünden sonra kukla yapılmış ve Kankurō'nun olmuştur.

Sasori 4.Büyük Ninja Savaşı'nda Kabuto tarafından diğer Akatsuki üyeleriyle birlikte tekrar diriltilmiş ve Deidara'yla birlikte Birleşik Ninja Ordusu'nun Komando Takımı'yla savaşmıştır. Öldürülmeden önce kendi kuklası ile anne ve babasının kuklasının gelecek nesillere aktarılmasını vasiyet eder, çünkü ancak böylece güzellik sonsuza kadar devam edebilecektir. Sasori sonunda gerçek sanatı bulduğunu düşünerek mutlu bir şekilde ölür.