FANDOM

Mangekyō Sharingan(万華鏡写輪眼) Sharingan'ı aktif eden Uchihalıların kullandığı bir göz tekniğidir.Bunların, "engellenmeden tüm yaratılış gerçeğini gören göksel gözler" olduğu belirtilmektedir (天壌の理を掌握せし瞳, tenjō no kotowari o shōakuseshi hitomi).

Önbakış Edit

Bir Mangekyō Sharingan, virgül yapısını değiştiren görünüşüyle normal bir Sharingan'dan ayırt edilir. Tam tasarım, her kullanıcı için farklılık gösterir, ancak hepsi de pinyon çarkına benzemektedir. Başlangıçta, kullanıcının yakınına yakın birinin ölümüne şahitlik eden travma yüzünden uyanır. Uchiha, geçmişte bu ölçütleri, kişinin ölümünden sorumlu olması gereken kullanıcı olarak yanlış anlamıştır ve bu nedenle Mangekyō Sharingan'ı kazanmak için en yakın arkadaşlarını öldürme uygulamasını geliştirmişlerdir. Naruto Jinraiden'de Sasuke'nin Mangekyō'su birkaç hafta sonrasına kadar harekete geçmemişken, Obito'nun Mangekyō'su travmadan hemen ardından harekete geçirdi. Mangekyō Sharingan, Sharingan'ın genjutsu yapma ve çakrayı ayırma kabiliyeti gibi genel yeteneklerini korur. Bunlara ek olarak, Mangekyō, kullanıcılardan kullanıcıya farklı güçlü yetenekler verir, ancak yetenekler doğada benzer olabilir; Hem Sasuke hem de Itachi, Amaterasu'nun alevlerine erişebiliyorlar, ancak onları kullanabilecekleri ölçü değişiyor. Bir Mangekyō Sharingan'ın yetenekleri, tek bir kullanıcının gözleri için bile aynı olmayabilir, çünkü Itachi, bir gözünde Amaterasu ve diğerinde Tsukuyomi vardır. Bir kullanıcı iki göze Mangekyō'yu uyandırdığında ya da her iki gözün yeteneğini uyandırdıktan sonra Susanoo'yu gerçekleştirebilirler.

Mangekyō Sharingan'ın yetenekleri, önemli miktarda çakrayı boşaltır. Kullanımı ve etkinliği aynı zamanda kullanıcının vücudu üzerinde büyük bir gerginlik oluşturur ve sonunda aşırı kullanımdan dolayı kör olana kadar görme duyusunun bozulmasına neden olur. Güçlü kan bağları olan Uchiha'nın Mangekyō'sunu alarak kendi görme duyusunu geri kazanabilir ve böylelikle Eternal Mangekyō Sharingan'ı (永遠の万華鏡写輪眼, Eien no Mangekyō Sharingan) alırsın. Eternal Mangekyō, iki orijinal Mangekyō'nun tasarımlarını bir araya getirir. Onların Mangekyō merkezli yetenekleri daha güçlü hale getirir ve artık kullanımdan olumsuz herhangi bir yan etkisi yoktur. Madara'ya göre Eternal Mangekyō Sharingan bir Uchiha'nın büyük kayıplara rağmen bir şeyler aramaya devam ettiğinin kanıtıdır. Gözler bu duruma gelince, kullanıcı önceki tekniklerini özgün gözlerinden kaldıracaktır. Benzersiz tekniklere ek olarak, Madara ve Sasuke'nin Eternal Mangekyō Sharingan'ın "düz virgül" (直巴, Choku Tomoe) formu savaş sırasında hareketlerinde kendilerine akışkanlık kazandırıyor.

Herhangi bir dōjutsu'da olduğu gibi, Mangekyō Sharingan, Uchiha olmayanlara nakledilebilir ve daha güçlü chakra talepleri olsa da tüm yeteneklerini kendilerine verilebilir. Bir Mangekyō Sharingan'ın yetenekleri, belirli koşullar altında ya kendi gözünde veya kullanıcının seçtiği bir hedefte etkinleştirilecek şekilde programlanabilir; Bu programlama ölümden sonra bile kalır.

Mangekyō Sharingan, aynı zamanda kullanıcıya Uchiha Klanı'nın Taş Tableti'ni okuma ve şifresini çözme imkânı tanır. Obito'ya göre, Mangekyō Sharingan onu Sharingan'dan daha fazla çözebilir, ancak Rinnegan'dan daha azını çözebilir.

Also on FANDOM

Random Wiki