FANDOM

Kekkei Genkai (血継限界), belirli klanlar içinde genetik olarak kabul edilen yeteneklerdir. Bir shinobi'nin bu yeteneklerin birden fazlasına sahip olması mümkündür. Kullanıcının gözünden çalışan kekkei genkai yeteneklerine dōjutsu denir. Kekkei genkai, normal bir ninja için imkansız olan veya normal standartlar tarafından erişilemeyen diğer bedensel manipülasyonlar için, kullanıcılara özgü yeni bir chakra yaratmak gibi bir tür elemental chakrayı karıştırmaktır.

Genel Bakış Edit

Kekkei genkai ve onların ilgili teknikleri başkaları tarafından öğretilemez veya kopyalanamaz. Bununla birlikte, bu teknikler başkalarına da verilebilir. Tek bir organa izole edilen Dōjutsu ya da diğer kekkei genkai, Obito'nun Sharingan'ı Kakashi'ye devrederken olduğu gibi diğerinin gövdesine nakledilebilir. Bu organların kullanımı kekkei genkai ile doğan birinden daha fazla chakra gerektirir. Chakra unsurları, Yamato'nun Orochimaru tarafından DNA'sının yeniden modifiye edilmesine maruz kaldıkları Tahta Tipi kekkei genkai'sini almak gibi klanın dışındaki insanlara da iletilebilir. Bununla birlikte, Yamato'nun onu kullanma becerisi, yaratıcı Hashirama Senju kadar güçlü değildir ve bu işleme ilişkin risk, Yamato'nun hayatta kalan altmış denekten sadece o hayatta kalmıştır. Kabuto Yakushi, Kaguya klanının Shikotsumyaku'sına, Sakon ve Ukon'un Kekkei Genkai'sine DNA'larını kendine aktararak, kendi vücuduna bağlı orijinal kullanıcıların bir klonunu yaratarak ve bu klon aracılığıyla onların yeteneklerini kullanmayı başardı. Bazı kuyruklu canavarların kekkei genkai'ye sahip oldukları bilinir ve bunları ilgili jinchūriki'ye aktarabilir, örnekleri arasında Shukaku'nun Mıknatıs Tipi ve ve Kokuō'nun Buhar Tipi örnek verilebilir.

Kekkei genkai, ismine rağmen genellikle genetik olarak belirli bir klan içinde paylaşılsa da bazen tek başına bir kişiye özgüdür, Tahta Tipi ve Shikotsumyaku gibi. Bununla birlikte, diğer kekkei genkai, bilinmeyen bir ilişki bulunmayan bireylerde görülüyor; örneğin, Kirigakure, Iwagakure, Kumogakure ve Amegakure'den. Anime'de Kumogakure ve Sunagakure ninjalarında bulunan Mıknatıs Tipi. Ancak bu kekkei genkai her köyde varyasyona tabidir.

Üç farklı doğa dönüşümünün bir kombinasyonu olan kekkei tōta olarak bilinen gelişmiş bir kekkei genkai varyantı vardır.

Kekkei Genkailerin Listesi Edit

Buhar Tipi Edit

BuharSYM

Ana Konu: Buhar Tipi
Buhar Tipi (沸遁) farklı özelliklerde ve kullanımlarda buhar oluşturmak için ateş ve su bazlı çakrayı karıştıran tekniklerden oluşan kombine bir doğa dönüşümüdür.